1. Anasayfa
  2. ActionScript

ActionScript 3.0 Dersleri – Kullanıcı Giriş Uygulaması Yapma

ActionScript 3.0 Dersleri – Kullanıcı Giriş Uygulaması Yapma
0

ActionScript 3.0 Derslerimize oturum açma uygulaması ile devam ediyoruz yaptığınız bir projede sisteme girebilmek için kullanıcının verilen kullanıcı adı ve şifre ile oturum açmasını sağlayacak uygulamanın basit bir şekilde ActionScript 3.0 ile nasıl yapılacağını anlatmaya çalışacağım hemen uygulamayı yapmaya başlayalım.
Birinci kareye gelip aşağıdaki form görüntüsünü oluşturuyoruz
oturum
ekrana 3 adet text yerleştirip isimlerini aşağıdaki gibi, kullanici_adi,sifre ve durum olarak değiştiriyoruz, ve bir dikdörtgen çizip içine giriş yazdıktan sonra F8’e basıp film klibi yapıyoruz ve ismini giris olarak değiştiriyoruz.
Daha sonra ikinci kareye geçip aşağıdaki formu oluşturuyoruz.
cikis
form üzerinde bir dikdörtgen çizip içine Çıkış yazdıktan sonra F8’e basıp film klibi yapıyoruz ve ismini cikis olarak değiştiriyoruz.
Şimdi Sıra geldi kodları yazmaya yeni bir katman daha ekleyip ilk karesine aşağıdaki kodları

stop();
System.useCodePage = true;
//sifre text kutusuna yazılanları * ile göstermek için
//displayAsPassword özelliğini true yapıyoruz
sifre.displayAsPassword = true;
//giris film klibin buton gibi fare üzerinde geldiğin işaretinin değişmesi sağlıyoruz
giris.buttonMode = true;
//giris butonuna tıklanınca oturumac isimli fonksiyon çalışacak
giris.addEventListener(MouseEvent.CLICK, oturumac);
function oturumac(e:MouseEvent):void{
	//eğer kullanıcı adı ve şifre doğru girilirse ikinci kareye gecçecek
	if(kullanici_adi.text == "bilişim" && sifre.text == "öğretmeni"){
		gotoAndStop(2);
	}else{
		//eğer yanlış girilirse
		var fmt:TextFormat = new TextFormat();
		//uyarı mesajı veriliyor
		fmt.color = 0xff0000;
		durum.text = "Geçersiz Kullanıcı Adı ve Şifre";
		durum.setTextFormat(fmt);
	}
}

ikinci karesinde aşağıdaki kodları yazıyoruz.

stop();
cikis.buttonMode = true;
cikis.addEventListener(MouseEvent.CLICK, gotoPrevious);
function gotoPrevious(e:MouseEvent):void{
	gotoAndPlay(1);
}

ve sonuç
Untitled

Bu İçeriğe Tepkin Ne Oldu?
  • 0
    ba_ar_l_
    Başarılı
  • 0
    gayet_yi
    Gayet İyi
  • 0
    te_ekk_rler
    Teşekkürler
  • 1
    anlamad_m
    Anlamadım
  • 0
    yetersiz
    Yetersiz
Subscribe
Bildir
guest

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

0 Yorum
Inline Feedbacks
View all comments