C# Class (Sınıf) Nedir, Nasıl Tanımlanır, Nasıl Kullanılır ? 3
0

Şimdiye kadar yazdığımız Sınıf örneklerinde metotlara veya değişkenlerle her yerden erişim mümkündü, ama bazı durumlarda bu metot veya değişkenlerin kullanıcı tarafından erişilmesine gerek yoktur veya bu erişimin sakıncalı yönleri olabilir Sınıflara erişim kısıtlama işlemi için kullanılan erişim belirleyicileri ve anlamları

Erişim Belirleyici Açıklama
private Erişim seviyesi private olarak ayarlanan üyelere sadece bu üyenin bulunduğu sınıf içerisinden erişilebilir.
internal Sadece üyenin bulunduğu proje içerisinden erişilebilir.
protected Sadece üyenin bulunduğu sınıf ve bu sınıftan türemiş alt sınıflardan erişilebilir.
protected internal Sadece üyenin bulunduğu proje içerisinden ayrıca üyenin sınıfından türemiş alt sınıflar tarafından erişilebilir.
public public üyelerin erişiminde herhangi bir kısıtlama yapılmaz. İstenilen her yerden üyeye erişim açıktır.

Nesne tabanlı programlamada tüm sınıf alanlarının private yapılması ve bu alanlara erişimin metotlar ve/veya Özellikler(properties) üzerinden sağlanması tavsiye edilir. Bu sayede alanlara veya değişkenlere dışarıdan verilecek değerler kontrol edilebilir. Aksi takdirde dışarıdan herhangi bir alana verilecek değerleri kontrol etmemiz imkânsızdır.

Şimdi aşağıdaki örnek ile uzunluk değerlerine göre dörtgenin kare veya dikdörtgenin olup olmadığını kontrol ediyor.

  static void Main(string[] args)
        {
            Dortgen dortgen = new Dortgen();
            dortgen.KısaKenarUzunlugu = 200;
            dortgen.UzunKenarUzunlugu = 200;
            Console.WriteLine("Kenar Uzunlukları = {0}x{1}",
            dortgen.KısaKenarUzunlugu, dortgen.UzunKenarUzunlugu);
            Console.WriteLine("Dörtgen Tipi : {0}", dortgen.DortgenTipi);

            Dortgen dortgeniki = new Dortgen();
            dortgeniki.KısaKenarUzunlugu = 100;
            dortgeniki.UzunKenarUzunlugu = 350;
            Console.WriteLine("Kenar Uzunlukları = {0}x{1}",
            dortgeniki.KısaKenarUzunlugu, dortgeniki.UzunKenarUzunlugu);
            Console.WriteLine("Dörtgen Tipi : {0}", dortgeniki.DortgenTipi);
            Console.ReadKey();
            Console.ReadKey();
        }
    }
    class Dortgen
    {
        private int kısaKenarUzunlugu;
        private int uzunKenarUzunlugu;
        public int KısaKenarUzunlugu
        {
            get { return kısaKenarUzunlugu; }
            set { kısaKenarUzunlugu = value; }
        }
      
        public int UzunKenarUzunlugu
        {
            get { return uzunKenarUzunlugu; }
            set { uzunKenarUzunlugu = value; }
        }
 
        public string DortgenTipi
        {
            get
            {
                string tip = "";
                if (kısaKenarUzunlugu == uzunKenarUzunlugu)
                    tip = "Kare";
                else
                    tip = "Dikdörtgen"; 
                return tip;
           }
        }

cssornek2

Bu İçeriğe Tepkin Ne Oldu?
  • 2
    ba_ar_l_
    Başarılı
  • 1
    gayet_yi
    Gayet İyi
  • 0
    te_ekk_rler
    Teşekkürler
  • 0
    anlamad_m
    Anlamadım
  • 2
    yetersiz
    Yetersiz
Subscribe
Bildir
guest

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

0 Yorum
Inline Feedbacks
View all comments