Nesne Tabanlı Programlama Vize Sınav Soruları

Soru-1: “Main” metodu içerisinde tanımlanmış olan kodlara ait metotları tanımlayınız. Metoda iki parametre gönderildiğinde toplama, üç parametre gönderildiğinde çarpma işlemi yapılacak.

Console.WriteLine(İşlem(2,3)); //5
Console.WriteLine(İşlem(2,3,4)); //24
static int İşlem(int a, int b)
{
return a + b;
}
static int İşlem(int a, int b, int c)
{
return a * b * c;
}

Soru-2: Rastgele üretilen iki basamaklı 100 adet sayının içerisinde en büyük ve en küçük sayıları bulan programın eksik kısımlarını tamamlayınız. (Metot tanımlanacak)

static void Main(string[] args)
{
Random rnd = new Random();
int[] dizi = new int[100];
for (int i = 0; i < dizi.Length; i++)
dizi[i] = rnd.Next(10, 99);
int buyuk, kucuk;
Buyuk_Kucuk(dizi, out buyuk, out kucuk);
Console.Write("{0}{1}",buyuk, kucuk);
}
void Buyuk_Kucuk(int[] dizi, out int buyuk, out int kucuk)
{
buyuk = 0; kucuk = 100;
foreach (var item in dizi)
{
if (item > buyuk) buyuk = item;
if (item < kucuk) kucuk = item;
}
}

Soru-4:
a) Erişim izinleri hakkında bildiklerinizi yazınız.
Herhangi bir sınıf veya sınıf üyesine erişim türü
public : Genel erişim. Bütün sınıflar erişebilir.
private: Özel erişim. Sadece tanımlandığı sınıf erişebilir.
protected: Korumalı erişim. Tanımlandığı sınıf ve miras alan sınıflar erişebilir.
internal: Aynı isim alanındaki diğer sınıflar erişebilir.
protected internal: Aynı isim alanında olan sınıf veya miras alan sınıflar erişebilir.
b) Aşağıdaki programda a,b,c değişkenlerini tanımlamak için hangi erişim izinlerinin kullanılması ihtimali kesinlikle yoktur?

class S1{int a=1; int b=1; int c=1;}
class S2{void M2(){S1.c=S1.a+S1.b;}}
class S3:S1{void M3(){S1.c=S1.a+S1.b;}}
private, protected

Soru-3: Aşağıda belirtilen işlemleri gerçekleştiriniz.
a) Kare isimli sınıfı oluşturunuz.
class Kare
b) Kenar isimli özelliği oluşturunuz.
(Sıfırdan büyük pozitif sayı olacak, varsayılan “1” olacak, ondalık sayı girilebilir)

double _kenar = 1
public double Kenar
{
get { return _kenar; }
set { if (value > 0) _kenar = value; }
}

c) Alan isimli metodu oluşturunuz. (kenar x kenar)

public double Alan() { return _kenar * _kenar; }

d) Sınıf nesnesini oluşturunuz.

Kare kare = new Kare() { Kenar = 5.4};

e) Karenin kenarını belirterek, karenin alanını yazdırınız.

kare.Kenar=5.4;
Console.WriteLine("Alan = {0}",kare.Alan()); 
X

Pin It on Pinterest

X