1. Anasayfa
  2. Nesne Tabanlı Programlama

Visual Studio C# Uygulamaları Para üstü ve banknot adeti hesaplama

Visual Studio C# Uygulamaları Para üstü ve banknot  adeti hesaplama
1

Kullanıcıdan alınacak alışveriş tutarı ve ödenen ücret bilgilerini kullanarak para üstünü  içerdiği en büyük para biriminden başlayarak Para Birimi × Adet biçiminde bir liste kutusunda listeleyecek programı yazınız.

Örnekler:

Alışveriş tutarı=103 TL, Ödenen ücret=120 TL ise para üstü liste kutusunda aşağıdaki içerik

görüntülenecektir:

1 × 10 TL

1 × 5 TL

2 × 1 TL

Toplam=17 TL

İlk olarak aşağıdaki form tasarımını yapıyoruz

Alışveriş tutarından Ödenen miktarı çıkarıp elde ettiğimiz sonucu 100,50,20,10,5,1 olan banknot değerlerimize bölüp kaç adet banknot olduğunu bulup listbox içerisine ekleyeceğiz..

int[] banknot = { 100, 50, 20, 10, 5, 1 };//dizi oluşturur
int para, adet, i;//int türünden değişken oluşturur
para = int.Parse(textBox1.Text) int.Parse(textBox2.Text);//textbox1 ve textbox2 deki veriyi çıkararak.
string para1 = Convert.ToString(para);
for (i = 0; i <= 5; i++)//0 dan 5 e kadar bir bir döngü oluşturur
{
adet = para / banknot[i];//para değişkenini ile banknot değişkenini bölüp adet değişkenine atar.
listBox1.Items.Add(adet.ToString() + * + Convert.ToString(banknot[i] + ” YTL “));//böldüğü banknotları lisbox1 ‘ e yazar
para %= banknot[i];//parayı banknota böler kalan parayı alır.
}

listBox1.Items.Add(“Toplam “ + para1 + ” YTL”);

İndir “Visual Studio C# Uygulamalari Para üstü ve banknot adeti hesaplama”

paraustu.zip – 1655 defa indirildi –
Bu İçeriğe Tepkin Ne Oldu?
  • 0
    ba_ar_l_
    Başarılı
  • 0
    gayet_yi
    Gayet İyi
  • 1
    te_ekk_rler
    Teşekkürler
  • 1
    anlamad_m
    Anlamadım
  • 0
    yetersiz
    Yetersiz
İlginizi Çekebilir
Subscribe
Bildir
guest

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

1 Yorum
Inline Feedbacks
View all comments
kadircanersahin

Gugıldan hesaplama yap daha iyi. Lüzumsuz. Ama öğrenmek için birazcık geliştirdim :D