1. Anasayfa
  2. ActionScript

ActionScript 3.0 Araba Oyunu Uygulaması

ActionScript 3.0 Araba Oyunu Uygulaması
1

Actionscript kullanarak araba oyunu uygulaması yapacağız arabamızın duvarlara çarpmadan belirlenen alan içerisinde ilerlemesi gerekiyor bunu için öncelikle aşağıdaki animasyonda olan grafiği çiziyoruz daha sonra duvarlara sırayla duvar1_mc,duvar2_mc gibi isimler verip en son arabayada araba2_mc ismini veriyoruz
araba

Aşağıdaki kod içinde yön tuşlarının kontrolünü ve duvarlara çarptığı zaman sonraki kareye geçiş işlemini yapacağız..

stop();
stage.addEventListener (Event.ENTER_FRAME, hakeb);
function hakeb (olay:Event)
{
if(araba2_mc.hitTestObject(duvar9_mc))
{
stage.removeEventListener (Event.ENTER_FRAME, hakeb);
stage.removeEventListener (KeyboardEvent.KEY_DOWN, hareket2);
gotoAndStop(2);

}
if(araba2_mc.hitTestObject(duvar10_mc))
{stage.removeEventListener (Event.ENTER_FRAME, hakeb);
stage.removeEventListener (KeyboardEvent.KEY_DOWN, hareket2);
gotoAndStop(2);

}
if(araba2_mc.hitTestObject(duvar11_mc))
{stage.removeEventListener (Event.ENTER_FRAME, hakeb);
stage.removeEventListener (KeyboardEvent.KEY_DOWN, hareket2);
gotoAndStop(2);
}
if(araba2_mc.hitTestObject(duvar12_mc))
{stage.removeEventListener (Event.ENTER_FRAME, hakeb);
stage.removeEventListener (KeyboardEvent.KEY_DOWN, hareket2);
gotoAndStop(2); }
if(araba2_mc.hitTestObject(duvar13_mc))
{stage.removeEventListener (Event.ENTER_FRAME, hakeb);
stage.removeEventListener (KeyboardEvent.KEY_DOWN, hareket2);
gotoAndStop(2); }
if(araba2_mc.hitTestObject(duvar14_mc))
{stage.removeEventListener (Event.ENTER_FRAME, hakeb);
stage.removeEventListener (KeyboardEvent.KEY_DOWN, hareket2);
gotoAndStop(2); }
if(araba2_mc.hitTestObject(duvar15_mc))
{stage.removeEventListener (Event.ENTER_FRAME, hakeb);
stage.removeEventListener (KeyboardEvent.KEY_DOWN, hareket2);
gotoAndStop(2);

}
if(araba2_mc.hitTestObject(duvar16_mc))
{stage.removeEventListener (Event.ENTER_FRAME, hakeb);
stage.removeEventListener (KeyboardEvent.KEY_DOWN, hareket2);
gotoAndStop(2);

}
if(araba2_mc.hitTestObject(duvar17_mc))
{stage.removeEventListener (Event.ENTER_FRAME, hakeb);
stage.removeEventListener (KeyboardEvent.KEY_DOWN, hareket2);
gotoAndStop(2);
}
if(araba2_mc.hitTestObject(duvar18_mc))
{stage.removeEventListener (Event.ENTER_FRAME, hakeb);
stage.removeEventListener (KeyboardEvent.KEY_DOWN, hareket2);
gotoAndStop(2); }
if(araba2_mc.hitTestObject(duvar19_mc))
{stage.removeEventListener (Event.ENTER_FRAME, hakeb);
stage.removeEventListener (KeyboardEvent.KEY_DOWN, hareket2);
gotoAndStop(2); }
if(araba2_mc.hitTestObject(duvar20_mc))
{stage.removeEventListener (Event.ENTER_FRAME, hakeb);
stage.removeEventListener (KeyboardEvent.KEY_DOWN, hareket2);
gotoAndStop(2); }
if(araba2_mc.hitTestObject(duvar21_mc))
{
stage.removeEventListener (Event.ENTER_FRAME, hakeb);
stage.removeEventListener (KeyboardEvent.KEY_DOWN, hareket2);
gotoAndStop(2); }

}

stage.addEventListener (KeyboardEvent.KEY_DOWN, hareket2);
function hareket2 (olay:KeyboardEvent)
{
if (olay.keyCode==Keyboard.LEFT)
{
araba2_mc.x -=5;
araba2_mc.rotation=-90;
}
if (olay.keyCode==Keyboard.RIGHT)
{
araba2_mc.x +=5;
araba2_mc.rotation=+90;
stage.removeEventListener (KeyboardEvent.KEY_DOWN, hareket2);
}
if (olay.keyCode==Keyboard.UP)
{
araba2_mc.y -=5;
araba2_mc.rotation=0;
}
if (olay.keyCode==Keyboard.DOWN)
{
araba2_mc.y +=5;
araba2_mc.rotation=+180;
}
}

Bu İçeriğe Tepkin Ne Oldu?
  • 0
    ba_ar_l_
    Başarılı
  • 0
    gayet_yi
    Gayet İyi
  • 0
    te_ekk_rler
    Teşekkürler
  • 1
    anlamad_m
    Anlamadım
  • 0
    yetersiz
    Yetersiz
Subscribe
Bildir
guest

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

1 Yorum
Inline Feedbacks
View all comments
izmir buse

güzelmiş