1. Ana Sayfa
  2. ActionScript
  3. ActionScript 3.0 Araba Oyunu Uygulaması

ActionScript 3.0 Araba Oyunu Uygulaması

araba

Actionscript kullanarak araba oyunu uygulaması yapacağız arabamızın duvarlara çarpmadan belirlenen alan içerisinde ilerlemesi gerekiyor bunu için öncelikle aşağıdaki animasyonda olan grafiği çiziyoruz daha sonra duvarlara sırayla duvar1_mc,duvar2_mc gibi isimler verip en son arabayada araba2_mc ismini veriyoruz
araba

Aşağıdaki kod içinde yön tuşlarının kontrolünü ve duvarlara çarptığı zaman sonraki kareye geçiş işlemini yapacağız..

stop();
stage.addEventListener (Event.ENTER_FRAME, hakeb);
function hakeb (olay:Event)
{
if(araba2_mc.hitTestObject(duvar9_mc))
{
stage.removeEventListener (Event.ENTER_FRAME, hakeb);
stage.removeEventListener (KeyboardEvent.KEY_DOWN, hareket2);
gotoAndStop(2);

}
if(araba2_mc.hitTestObject(duvar10_mc))
{stage.removeEventListener (Event.ENTER_FRAME, hakeb);
stage.removeEventListener (KeyboardEvent.KEY_DOWN, hareket2);
gotoAndStop(2);

}
if(araba2_mc.hitTestObject(duvar11_mc))
{stage.removeEventListener (Event.ENTER_FRAME, hakeb);
stage.removeEventListener (KeyboardEvent.KEY_DOWN, hareket2);
gotoAndStop(2);
}
if(araba2_mc.hitTestObject(duvar12_mc))
{stage.removeEventListener (Event.ENTER_FRAME, hakeb);
stage.removeEventListener (KeyboardEvent.KEY_DOWN, hareket2);
gotoAndStop(2); }
if(araba2_mc.hitTestObject(duvar13_mc))
{stage.removeEventListener (Event.ENTER_FRAME, hakeb);
stage.removeEventListener (KeyboardEvent.KEY_DOWN, hareket2);
gotoAndStop(2); }
if(araba2_mc.hitTestObject(duvar14_mc))
{stage.removeEventListener (Event.ENTER_FRAME, hakeb);
stage.removeEventListener (KeyboardEvent.KEY_DOWN, hareket2);
gotoAndStop(2); }
if(araba2_mc.hitTestObject(duvar15_mc))
{stage.removeEventListener (Event.ENTER_FRAME, hakeb);
stage.removeEventListener (KeyboardEvent.KEY_DOWN, hareket2);
gotoAndStop(2);

}
if(araba2_mc.hitTestObject(duvar16_mc))
{stage.removeEventListener (Event.ENTER_FRAME, hakeb);
stage.removeEventListener (KeyboardEvent.KEY_DOWN, hareket2);
gotoAndStop(2);

}
if(araba2_mc.hitTestObject(duvar17_mc))
{stage.removeEventListener (Event.ENTER_FRAME, hakeb);
stage.removeEventListener (KeyboardEvent.KEY_DOWN, hareket2);
gotoAndStop(2);
}
if(araba2_mc.hitTestObject(duvar18_mc))
{stage.removeEventListener (Event.ENTER_FRAME, hakeb);
stage.removeEventListener (KeyboardEvent.KEY_DOWN, hareket2);
gotoAndStop(2); }
if(araba2_mc.hitTestObject(duvar19_mc))
{stage.removeEventListener (Event.ENTER_FRAME, hakeb);
stage.removeEventListener (KeyboardEvent.KEY_DOWN, hareket2);
gotoAndStop(2); }
if(araba2_mc.hitTestObject(duvar20_mc))
{stage.removeEventListener (Event.ENTER_FRAME, hakeb);
stage.removeEventListener (KeyboardEvent.KEY_DOWN, hareket2);
gotoAndStop(2); }
if(araba2_mc.hitTestObject(duvar21_mc))
{
stage.removeEventListener (Event.ENTER_FRAME, hakeb);
stage.removeEventListener (KeyboardEvent.KEY_DOWN, hareket2);
gotoAndStop(2); }

}

stage.addEventListener (KeyboardEvent.KEY_DOWN, hareket2);
function hareket2 (olay:KeyboardEvent)
{
if (olay.keyCode==Keyboard.LEFT)
{
araba2_mc.x -=5;
araba2_mc.rotation=-90;
}
if (olay.keyCode==Keyboard.RIGHT)
{
araba2_mc.x +=5;
araba2_mc.rotation=+90;
stage.removeEventListener (KeyboardEvent.KEY_DOWN, hareket2);
}
if (olay.keyCode==Keyboard.UP)
{
araba2_mc.y -=5;
araba2_mc.rotation=0;
}
if (olay.keyCode==Keyboard.DOWN)
{
araba2_mc.y +=5;
araba2_mc.rotation=+180;
}
}

Yorum Yap
Subscribe
Bildir
guest

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

1 Yorum
Inline Feedbacks
View all comments
izmir buse

güzelmiş