Sahne üzerine yerleştirdiğiniz veya çizdiğiniz nesnelerin bazı durumlarda sahne üzerinde yön tuşları ile hareket etmesi, veya animasyon çalışırken kullanıcın Enter veya benzeri bir tuşla basıp basmadığını kontrol etmek isteyebilirsiniz.Bu durumlarda KeyboardEvent lar devreye giriyor
Örneğimizi inceleyin çalışma alanına tıklayıp yön tuşlarını kullanınca logo hareket ediyor Space tuşuna basınca lamba gözüküyor bırakınca tekrar kayboluyor.
import flash.events.KeyboardEvent; stage.addEventListener(KeyboardEvent.KEY_DOWN, hareket); stage.addEventListener(KeyboardEvent.KEY_UP, hareket1); lamba.visible=false; function hareket (e:KeyboardEvent):void{ if (e.keyCode == Keyboard.LEFT){ logo.x -=5; } if (e.keyCode == Keyboard.RIGHT){ logo.x +=5; } if (e.keyCode == Keyboard.UP){ logo.y -=5; } if (e.keyCode == Keyboard.DOWN){ logo.y +=5; } if (e.keyCode == Keyboard.SPACE){ lamba.visible=true; } } function hareket1(e:KeyboardEvent):void { if(e.keyCode==Keyboard.SPACE) { lamba.visible=false; } }
stage.addEventListener(KeyboardEvent.KEY_DOWN, hareket); tuşun basıldığı zaman çalışacak fonksiyon
stage.addEventListener(KeyboardEvent.KEY_UP, hareket1); tuşun bırakıldığı zaman çalışacak fonksiyon
if (e.keyCode == Keyboard.RIGHT){
logo.x +=5;
} basılan tuş RIGHT (sağ) ise x ekseninde 5 pixel ilerliyor,
function hareket1(e:KeyboardEvent):void
{
if(e.keyCode==Keyboard.SPACE)
{
lamba.visible=false;
} tuş bırakıldığı zaman lambayı gizliyor..